Klubbens historie

Ølsted Idrætsklub startede som en fodboldklub d. 25. juli 1917. I 1935 kom der håndbold på programmet og i 1937 startede man gymnastik op.

Klubben var nu blevet til en forening, hvilket medførte at man i 1940 skiftede navn til Ølsted Idrætsforening (ØIF).

Sideløbende med ØIF havde der siden 1932 også været Ølsted Badminton Klub. Denne blev imidlertid opløst i 1954 og herefter tog ØIF badminton med på programmet.

Det har historisk set ikke altid være nemt at finde gode træningsfaciliteter. Men i 1979 blev lysbanen anlagt og det nuværende anlæg ved klubhuset kunne tages i brug i1984. Klubhuset er senest blevet udbygget i 2003.

Gymnastik og Badminton har indtil 1988 trænet i ”den gamle gymnastiksal” på skolen (som nu er sløjd lokaler) og håndbold trænede forskellige steder bla. i Frederiksværk hallen og Auderødlejeren.
Ølsted Hallen blev indviet i 1988, hvilket var en stor begivenhed. Endelig fik Ølsteds borgere sit eget spille- og træningssted.

Flere idrætsaktiviteter har været tilbudt igennem årene. Inden for de sidste 7 år er der kommet Jiu-Jitsu, Kroket, Motionscykling og Stavgang på programmet.

Ølsted Idrætsforening er en flerstrenget idrætsforening som beror på frivilligt og ulønnet arbejdskraft. ØIF er sammensat af en bestyrelse samt et udvalg for hver aktivitet.

Foreningens formål er at tilbyde idræt for alle, samt at udvikle et sundt og socialt samvær i lokalområdet.

ølsted if edited 1